به دینما خوش آمدید
دینما (دینـ+ـنما) نخستین مجله الکترونیکی در حوزه تخصصی دین و رسانه است که توسط تَشکّل فرهنگی پژوهشی دین و رسانه طراحی شده و اداره می‌شود.

«تحلیل مصرف رسانه‌ای» منتشر شد

کتاب «تحلیل مصرف رسانه‌ای» به کوشش خیام عزیزی‌مهر ازسوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر ‌شد.

0 11

به گزارش مجله دینما به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر، ارتباطات، امروزه رسانه‌ها جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره هستند. افراد برای کارهای مختلف روزانه از قبیل برقراری ارتباط با دیگران، آگاهی از اتفاق‌های دنیای پیرامون، سرگرمی،دوستیابی، یافتن اطلاعات درباره موضوع‌های مختلف، سفارش غذا از رستوران‌ها و خرید از فروشگاه‌ها، استفاده از تاکسی و بسیاری دیگر از فعالیت‌ها، از رسانه‌ها و برنامه‌های اینترنتی استفاده می‌کنند. با وجود آنکه روزبه‌روز دامنه نفوذ رسانه‌ها در زندگی مردم بیشتر می‌شود، استفاده از برخی از رسانه‌ها کاهش می‌یابد و در عوض، رسانه‌های جدیدی ظهور می‌کنند که تغییرات شگرفی را در تعاملات روزمره رقم می‌زنند. تأثیرگذاری رسانه‌ها و بازنمایی واقعیت توسط آن‌ها همواره محل پرسش پژوهشگران و اندیشمندان حوزه رسانه بوده است. کتاب حاضر از پیمایش‌های مختلف با تأکید بر موج سوم پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان به بحث می‌گذارد.(گزیده پشت جلد کتاب)

این نوشتار دربردارندۀ ده مقاله از نویسندگان مختلف است که هر کدام سعی کرده‌اند بر اساس داده‌های محدود موجود، مصرف رسانه‌ای در ایران را از نگاهی خاص و برمبنای متغیرهای مختلف تحلیل کنند.

عناوین مجموعه مقالات به این شرح است:

  • «تحلیل مصرف فرهنگی جامعۀ ایرانی»- مهدی خوئی
  • «فرهنگ شهرت در ایران: تحلیلی بر ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان»- احسان شاه‌قاسمی
  • «آسیب‌شناسی جریان اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی؛ بررسی ساده‌پذیری و به اشتراک‌گذاری مطالب نامعتبر»- شاهو صبار و محمدرضا سعیدآبادی
  • «وضعیت مصرف رسانه‌ای در ایران: از مصرف تا مشارکت رسانه‌ای»- قلی‌پور و مرادی
  • «رسانه‌ها و تغییرات نگرشی ایرانیان: یک مطالعۀ میدانی»- خیام عزیزی‌مهر و احسان شاه‌قاسمی
  • «مصرف رسانه‌ای و مجازی شدن زندگی روزمره: از پاشایی تا پلاسکو»- عباس خورشیدنام
  • «دین‌داری و رفتار شبکه‌ای: دین‌داران چگونه در فضای مجاز عمل می‌کنند»- علیرضا عبداللهی‌نژاد و شاهو صبار
  • «رژیم مصرف رسانه‌های اجتماعی ایرانیان: تحلیل برآیند نگرش‌های فرهنگی و اجتماعی»- مجتبی حاجی‌جعفری
  • «مصرف رسانه‌ای و نگرش‌های سیاسی در بین ایرانیان»- مهدی غلام‌زاده
  • «تحلیلی بر تغییر مرجعیت رسانه‌ای»- محمد گرامیان‌نیک

کتاب «تحلیل مصرف رسانه‌ای» مجموعاً در ۴۰۱ صفحه و با قیمت ۳۵ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.