به دینما خوش آمدید
دینما (دینـ+ـنما) نخستین مجله الکترونیکی در حوزه تخصصی دین و رسانه است که توسط تَشکّل فرهنگی پژوهشی دین و رسانه طراحی شده و اداره می‌شود.

ویدئو| یکی بخرید دوتا ببرید…!

یکی از تکنیک‌های اقناع مخاطب توسط رسانه‌ها ماجرای بازارگرمی‌های فضای مجازی است. روشی است که رسانه به‌وسیله آن دیگران را ترغیب و آن‌ها را در رسیدن به اهداف مورد نظرش کمک می‌کند.

به گزارش مجله الکترونیکی دینما، حتماً شما هم با تبلیغاتی از این دست مواجه شده‌اید که با خرید یک محصول، دو محصول به خانه ببرید یا با خرید محصولات یک شرکت در قرعه‌کشی یک دستگاه آپارتمان شرکت کنید. با اشتراک سه‌ماهه در یک سایت هدیه ویژه بگیرید و یا از تخفیف‌های ۵۰درصدی به مناسبت‌های مختلف بهره‌مند شوید. این نوع آگهی‌ها، یکی از تکنیک‌های اقناع مخاطب توسط رسانه‌هاست. رسانه‌ها با این روش می‌خواهند ما را قانع کنند که از محصولاتشان استفاده کنیم یا حتی با عقایدشان همراه شویم. پرسش مهم اینجاست که ما به‌عنوان مخاطب چطور با آن مواجه شویم؟ باید اساس انتخابمان را بر کیفیت و ارزش آن محصول بگذاریم نه بر اساس پیشنهادهای تشویقی. به عبارت دیگر تشویق‌ها باعث نشود که چشمانمان را بر روی ضعف‌های یک محصول ببندیم و گرفتار ماجرای یکی بخر دوتا ببر بشویم.

در ادامه ویدئوی زیر را ببینید:

منبع:فارس

مجله الکترونیکی دینما

۰۷

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.